PO3002.nl > Professionals

Wij houden u graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van passend onderwijs binnen onze regio.

Op de hoogte blijven van het nieuws? Dat kan via onze nieuwsbrief. Aanmelden kan hiernaast.

Aanmelden voor de nieuwsbrief

Voor welke leerlingen moeten scholen een ontwikkelingsperspectief opstellen?

geplaatst op 8 april 2021

Scholen moeten verplicht een ontwikkelingsperspectief opstellen voor de volgende leerlingen: leerlingen in het (voortgezet) speciaal onderwijs leerlingen in het praktijkond

LEES DIT BERICHT

Bepaalt het samenwerkingsverband ook de duur van de toelaatbaarheid?

geplaatst op 8 april 2021

Ja, het samenwerkingsverband beslist of en hoe lang een kind toelaatbaar is tot het (voortgezet) speciaal onderwijs. De geldigheidsduur van een toelaatbaarheidsverklaring (

LEES DIT BERICHT

Moeten ouders de aanvraag van een toelaatbaarheidsverklaring (tlv) verplicht ondertekenen?

geplaatst op 8 april 2021

Het is niet wettelijk verplicht dat ouders de tlv-aanvraag ondertekenen. Sommige scholen en samenwerkingsverbanden vragen dit wel van ouders. Dit is hun eigen beleid. Het u

LEES DIT BERICHT

Wie vraagt een toelaatbaarheidsverklaring aan voor een leerling die naar het voortgezet onderwijs gaat?

geplaatst op 8 april 2021

De school voor voortgezet (speciaal) onderwijs waar de leerling wordt aangemeld moet de toelaatbaarheidsverklaring aanvragen. Dat doet de school bij het samenwerkingsverban

LEES DIT BERICHT

Heeft een school ook zorgplicht als ouders hun kind aanmelden, terwijl de leerlingen al is ingeschreven op een andere school?

geplaatst op 8 april 2021

Ja. Als ouders hun kind (schriftelijk) aanmelden bij een school, moet die school bekijken of ze de leerling een passend onderwijs- en ondersteuningsaanbod kan bieden. Ook a

LEES DIT BERICHT

Vanaf welke leeftijd geldt een zorgplicht?

geplaatst op 8 april 2021

Een kind kan vanaf 4 jaar naar school. Vanaf 3 jaar kunnen ouders/verzorgers hun kind (schriftelijk) aanmelden op een school. Als het kind extra ondersteuning nodig heeft,

LEES DIT BERICHT

Deze website maakt gebruik van statistische cookies. Meer weten over het gebruik van cookies en ons algemene privacy beleid? Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close