Wij houden u graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van passend onderwijs binnen onze regio.
Op de hoogte blijven van het nieuws? Dat kan via onze nieuwsbrief. Aanmelden kan hiernaast.
Subsidie voor kansengelijkheid in het onderwijs verbreed
geplaatst op 13 juli 2022
Er is een wijziging van het Beleidskader subsidie intensivering en verbreding regionale samenwerking kansengelijkheid in het onderwijs (KGIHO) gepubliceerd. Het doel van he
LEES DIT BERICHTPilot West-Brabant West: Een snellere route naar goede zorg
geplaatst op 13 juli 2022
Huiselijk geweld, psychische problemen, vechtscheidingen, drugsgebruik. Gezinnen waarbij jeugdbescherming betrokken raakt, worstelen vrijwel altijd met complexe problematie
LEES DIT BERICHTwebinar Leer je kind op een verstandige manier omgaan met digitale media (13 september)
geplaatst op 13 juli 2022
In het webinar geeft dr. Theo Compernolle praktisch antwoord op vragen als: Is het aantal uren dat je kind met een scherm bezig is wel normaal? Hindert gamen en sociale med
LEES DIT BERICHTKennisclip Anouke Bakx: Een kennismaking met hoogbegaafdheid in het basisonderwijs
geplaatst op 13 juli 2022
Kennisclip – Prof. dr. Anouke Bakx is lector bij de pabo van Fontys Hogescholen en bijzonder hoogleraar Begaafdheid bij de Radboud Universiteit. Met haar is men in deze k
LEES DIT BERICHTOnderwijsInzicht (9 september Jaarbeurs Utrecht)
geplaatst op 13 juli 2022
Deze editie: de waarde(n) van ict De waarde van ict en de waarden van het onderwijs. Daarom draait OnderwijsInzicht 2022. Om ervoor te zorgen dat ict blijft werken voor het
LEES DIT BERICHTBuddy draagt bij aan goede samenwerking tussen ouders en scholen
geplaatst op 13 juli 2022
Binnen scholen hebben professionals een team van meedenkende collega’s en deskundigen om zich heen. Ouders staan er meestal alleen voor wanneer blijkt dat hun kind extra
LEES DIT BERICHTMaaklab
geplaatst op 13 juli 2022
Wat doe je met leerlingen die in het basisonderwijs al interesse tonen in techniek? Die geef je op voor het MaakLab! In het MaakLab gaan leerlingen van het basisonderwijs m
LEES DIT BERICHTGrotere leesvaardigheid bij meer lezen voor eigen plezier en meer vertrouwen in eigen vaardigheid
geplaatst op 13 juli 2022
Leerlingen die vaker voor hun plezier lezen en meer vertrouwen hebben in hun eigen leesvaardigheid, zijn vaardiger in begrijpend lezen dan leerlingen die minder vaak buiten
LEES DIT BERICHT