geplaatst op 13 april 2022 in categorie: Alles
Iedereen in een schoolorganisatie heeft zijn eigen verantwoordelijkheid om de ict-vaardigheid van de leraar op een professioneel niveau te krijgen en te houden. De leraar zelf natuurlijk, maar ook de schoolleider en andere sleutelfiguren in de organisatie. Als iedereen in zijn of haar rol de goede vragen stelt, kan van daaruit het goede gesprek starten over ict-bekwaamheid. Het uiteindelijke doel is dat u komt tot een doordachte aanpak op het gebied van professionaliseren en ict.
16 ict-bekwaamheden van de leraar In de handreiking vindt u 16 ict-bekwaamheden voor de leraar. Dit geeft een totaaloverzicht van vaardigheden die een leraar kan verwerven. Deze bekwaamheden vormen de leidraad om zelf aan de slag te gaan met een doordachte aanpak van ict. Daarbij kiest u zelf de thema’s en onderwerpen die op uw school belangrijk zijn. De bekwaamheden zijn dus niet bedoeld als een normerende lijst of standaardset met ict-competenties waar iedere leraar aan zou moeten voldoen.
Meer informatie vindt u hier.